Photobucket Photobucket Photobucket

tragis . . .

14 Jun 2011 - ape ek jadi dekat member-member aku ? semuanya mula pagi selasa hari tu . kitorang ready tunggu sir masuk kelas . then , bila sir masuk je kelas dia cakap siapa yang tak de journal keluar kelas and cari . selagi tak ade jangan masuk kelas . kitorang pon ikut la arahan dia . tak nak dia tukar mood lain lak time mengajar nanti .

geng rumah aku sibuk cari kertas nak buat journal tu . then , yang ade transport mase tu ajiem dengan kak ain je . So , kitorang kena asing-asing naik kereta . awal-awal pagi macam tu mane ade kedai bukak lagi kan ? so kitorang pergi breakfast dulu kat kedai belakang CIMB bank . kitorang enjo makan-makan kat situ . then , datang Iz , classmate kitorang jugak .

dipendek kan cerita , kitorang selesai makan , kitorang cari kedai yang sesuai nak buat journal kitorang . then , sampai la kitorang dekat satu kedai buku nie . masa tu yang ade cover untuk buat journal tu just Iz , Mieya ,    Wani , Kak Jue and Iffa . so yang kitorang selebih nya tak ade cover pergi la kedai dekat nilai .sampai-sampai je kedai tu kitorang buat ape yang patut . selesai je semua yang patut kitorang buat , kitorang ready pergi kat member kitorang dekat kedai yang lagi satu tadi . kitorang yang aku maksudkan , aku , Nad , Kak Ain , Ajiem and Azmi .

sampai je dekat kedai lagi satu , diorang yang tinggal tadi dah masuk dalam satu kereta (kereta Iz) . then , Ajiem ngan Azmi naik kereta Ajiem . aku dengan Nad pulak naik kereta Kak Ain . Kitorang pon rase lega dah dapat selesai kan journal tu , then nak balik kolej balik . But . . .

sesuatu yang aku tak jangka berlaku depan mata aku , Nad ang Kak Ain . Kereta yang di pandu Iz tiba- tiba langgar divider then kereta Iz terbalik sebanyak dua kali . aku terkejut sangat and tunggu Kak Ain berhenti tepi untuk aku tolong member-member aku dalam kereta tu . diorang semua trauma dengan ape yang jadi semalam . aku tolong apa yang aku mampu termasuk member-member kelas aku yang lain .

kitorang hantar member-member kitorang pergi klinik dulu sebab takut ape-ape jadi kat diorang . selesai semua tragis and member-member aku pon, Alhamdulillah . . . selamat . diorang pon masih rehat dari trauma diorang . mesti korang nak tahu macam mana keadaan kereta Iz mase tu . tengok kat bawah nie . hope orang hati-hati bawak kereta dalam keadaan jalan licin .
macam nie la keadaan kereta Iz :'(



mase nie aku fikir nak selamatkan member aku keluar dari kereta jek 

kalau tengok macam nie mesti fikir ade yang tersepit kan ?

Alhamdulillah , syukur member-member aku selamat :')
korang lepas nie hati-hati ea pandu kereta dekat jalan licin after hujan .
thanks because read my entry ^_^ hope you enjoy !

6 comments:

  1. fuh,naseb semua selamat...huhu

    ReplyDelete
  2. yup , alhamdulillah . kitorang takut mase tu . semua jadi sekelip mata .

    ReplyDelete
  3. simpati dgn dorg sume.
    prkara nk jdi kan..

    ReplyDelete
  4. yup . btol tu ecah . sedih tgk diorang .

    ReplyDelete
  5. alhmdulilah selamat....ni yg tkot nk drive lpas tgok gmbo 2
    hihihihihi

    jmput singgh entry baru sy k

    ReplyDelete
  6. nsebb bek semua selamat . ain ta trauma er ? . lau farra da trauma uh :(

    ReplyDelete